Ik ben geboren in 1960. Sinds 1984 werk ik in de hulpverlening, eerst als algemeen maatschappelijk werkster en als jeugd-hulpverlener. Na 2005 ben ik in het HBO-onderwijs gaan werken, social work en theologie. Bij beide opleidingen geef ik les in systemisch- en contextueel werken en supervisie. Vanaf 2011 werk ik als supervisor en leertherapeut bij het Instituut voor Contextuele Benadering; een Masteropleiding bij de Christelijke Hogeschool Ede.
Vanaf 1990 ben ik uitvoerend eigenaar van het Instituut voor Mens en Relatie, mijn 'praktijk' waarvan je nu de website bezoekt. Binnen de praktijk help ik mensen met een individuele hulpvraag en werk ik met partnerrelaties.
Ook geef ik supervisie en leertherapie aan collega's die zich willen ontwikkelen in hun werk; vooral collega's die met gezinnen werken.
Professioneel ben ik geïnteresseerd in de achtergrond van relaties; waarom zijn mensen samen, wie kiest wie, hoe gaat het proces in zijn werk, wanneer gaan ze door - en bij problemen of stagnatie: wat kan helpen om een situatie tussen mensen vlot te krijgen?
Uit mijn overtuiging zijn loyaliteit, rechtvaardigheid tussen mensen en het kunnen stellen van vertrouwen in elkaar, belangrijke ingrediënten. Mensen die in een probleem vast zitten communiceren dit vaak niet zo duidelijk - vooral kinderen kunnen als het ware gecodeerd spreken door bijvoorbeeld 'moeilijk' gedrag te tonen.
Het is vaak uit loyaliteit dat mensen onduidelijk worden - terwijl ze op zoek zijn naar beweging naar vernieuwing van diezelfde loyaliteit. Het investeren van vertrouwen lijkt te leiden tot nieuw vertrouwen tussen jezelf en anderen.
Het vormt mijn uitdaging om mensen zodanig te begeleiden in therapie dat ze zowel zichzelf zijn en toch ook weer tot nieuw vertrouwen in elkaar en in de relatie te komen.
De uitdaging is dermate boeiend en groot dat ik veel studie besteedt aan dit proces. Dit deed ik door zowel contextueel Master te worden alsmede door het afronden van de opleiding tot systeemtherapeut bij de Nederlandse Vereniging voor Relatie- en Gezinstherapie. Daarnaast ben ik supervisor bij de Landelijke Vereniging voor Supervisie en Coaching.
Ik volg supervisie in een intervisiegroep voor systeemtherapeuten en ik volg individuele supervisie om mijn praktijkwerk tegen het licht te houden. Daarbij volg ik seminars en studiedagen op het vakterrein systemische en contextuele therapie.
Vanaf 1990 ben ik uitvoerend eigenaar van het Instituut voor Mens en Relatie, mijn 'praktijk' waarvan je nu de website bezoekt. Binnen de praktijk help ik mensen met een individuele hulpvraag en werk ik met partnerrelaties.
Ook geef ik supervisie en leertherapie aan collega's die zich willen ontwikkelen in hun werk; vooral collega's die met gezinnen werken.
Professioneel ben ik geïnteresseerd in de achtergrond van relaties; waarom zijn mensen samen, wie kiest wie, hoe gaat het proces in zijn werk, wanneer gaan ze door - en bij problemen of stagnatie: wat kan helpen om een situatie tussen mensen vlot te krijgen?
Uit mijn overtuiging zijn loyaliteit, rechtvaardigheid tussen mensen en het kunnen stellen van vertrouwen in elkaar, belangrijke ingrediënten. Mensen die in een probleem vast zitten communiceren dit vaak niet zo duidelijk - vooral kinderen kunnen als het ware gecodeerd spreken door bijvoorbeeld 'moeilijk' gedrag te tonen.
Het is vaak uit loyaliteit dat mensen onduidelijk worden - terwijl ze op zoek zijn naar beweging naar vernieuwing van diezelfde loyaliteit. Het investeren van vertrouwen lijkt te leiden tot nieuw vertrouwen tussen jezelf en anderen.
Het vormt mijn uitdaging om mensen zodanig te begeleiden in therapie dat ze zowel zichzelf zijn en toch ook weer tot nieuw vertrouwen in elkaar en in de relatie te komen.
De uitdaging is dermate boeiend en groot dat ik veel studie besteedt aan dit proces. Dit deed ik door zowel contextueel Master te worden alsmede door het afronden van de opleiding tot systeemtherapeut bij de Nederlandse Vereniging voor Relatie- en Gezinstherapie. Daarnaast ben ik supervisor bij de Landelijke Vereniging voor Supervisie en Coaching.
Ik volg supervisie in een intervisiegroep voor systeemtherapeuten en ik volg individuele supervisie om mijn praktijkwerk tegen het licht te houden. Daarbij volg ik seminars en studiedagen op het vakterrein systemische en contextuele therapie.